Sista bilden på Cito

Sista bilden på Cito

söndag 29 januari 2012

Långt uppehåll !

Ja man kan nästan tro att vi glömt bort bloggen men inte då. nu tar vi tag i den igen ! Cito har vuxit på sig och är en stilig kille nu . I september var vi på utställning i tierp på älghundsklubbens jubileum. Vi hade tränat massor eftersom tävlingen innan fick matte en liten anteckning om att on behövde ringtränas ;) Så nu var vi laddade ! Tom husse blev lite förvånad eftersom han inte hade koll på hur mycket vi tränat jag och Cito. Ringen gick riktigt bra ,jag kände mig väldigt trygg och säker med Cito. Så var det vår tur att bli bedömda. Dommaren tyckte att han var rastypisk mycket fin kunde ha lite mer samlade tassar men annars en excellent karelare. Yes !! Tänkte jag , nu jäklar får jag med mig rosetterna hem ha,ha. Då säger han ....men för dagen för tung. Va säger jag ,tycker du han är tjock ??? Jag kan verkligen konsten att göra bort mig hi,hi. Ja sa dommaren . Egentligen så är det en som jag sa excellent karelare men har de övervikt kan jag inte ge dig det. Så nu åker du hem ,drar ner på fodret så ska du se att nästa utställning får du fina omdömmen. Så även fast vi inget vann så är jag grymt stolt över att vi kan nå fina resultat. Så nu har Cito gått på diet, sprungit en massa i skogen och kommit i form. Men just nu är han lite hängig, hans bästa kompis somnade in i går så nu sitter han vid dörr fönstret och tittar efter sin kompis Curry. Var en väldigt fin stor och gosig hund som stod ut med Citos framfart. Lider med våra grannar som mist sin fina hund.
Från det ena till det andra så pratas det väldigt mycket om att eventuellt köpa en karelare till. Vi får se hur det fortgår ;) Nej nu ska Cito ut och springa i skogen på älg för sista gången den här vintern. Ha en skön söndag ! Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar